NAVRBRDA

Second-Hand War Stories

In književnost on 03/04/2011 at 10:31 pm

SCARFACE.  link za blog  Mirele Mustafić

Mikki:

Ne potcjenjujem tugu iako ne podnosim negativne emocije. Šta da ti pričam? Jednom ću da napravim Knjigu. Napravila sam mnogo lijepih stvari za vrijeme Rata. Dok me je fizička bol rasturala plela sam džempere šarene od končića, torbe od vreća za brašno iz humanitarne pomoći, torte za klince u obliku vozova, zecova, cvijeća…

Bilo je čudnih situacija. Živjeli smo u mraku. U 8 u veče legnem, policijski čas u 9. Ponekad  je dolazio Adi sa ratišta. Sa flašama piva okačenim umjesto bombi na opasaču i užasnom potrebom da priča s nekim.

Svijeće su bile skupe.Pravili smo uljanice u staklenim čašama, sa plutanim čepom i pertlama kao fitiljima… sve dok nismo potrošili pertle. Mnogo smo slušali Tišinu.

Moja soba je postala Špajz. Pelenama smo oblagali WC šolju da bi mogli na njoj sjediti na hladnoći, Apsolvirali smo Istorju ljudske gluposti.

Jedan ovdašnji pisac je pobjegao u Ameriku i čitam da ne može više da šeta gradom… osim noću. Dan nije bio zdrav za hodanje bosanskim ulicama.

Onda dođe struja i na deformisanoj Grijalici pekli smo poslastice iz srpskohrvatsojevrejskomuslimanskebosanskoalbanske kuhinje. Nazdravljali smo čiriličnim Nektarom i pušili najlošije cigarete na svijetu. Izpušili smo i ostatke Deine škije, motali velike duvanske jointe u Burda-krojeve. Cerekali smo se iplakali. Bilo je vaški.

Ne vrišti, Dayton je potpisan juče, pucaju jer je Arhađelovdaan. Javio i Radio Big.

Šta će mo sad?

Sara  je spavala na dva jorgana na podu između betonskih štokova, ja sam bdjela i pila kafu naslonjena na veš mašinu i mislila na njega, kako ga volim, kako mora da je to dovoljno… da se izvuku iz Šipova sa izbjeglicama. Adi je pojio i hranio konje u koloni. U autobusima su babe toliko arlaukale da su im vozači selojtepom zatvarali usta…

Ja sam od muke počela pisati protestne parole po zidovima stana, u slučaju da Neko pokuša da nas izbaci:

Дум, спиро, сперо

Куд уоо бе ловед?

… zatim neke stihove Toma Waits-a. Svi ukućani su prihvatili igru:

Zara + Ivan

Jebem ti ovakvu državu

All of my friends just fall as a rain

Miki Mause, Garffild, Dalmatinci, čudni oblik Dim.

Nismo krečili do Mira, i sad mi fale ti Kućni Graffiti.

Imamo mačka, bijelo-crnkastog izbjeglicu iz Prijedora, koji je u džepu nečije jakne stigao vozom do nas. Velik, sve sa repom, poput mog dlana… Ja sam oduvijek imala potrebu za komunikacijom sa životinjama. Dobio je ima Simba the Lion King , a odnedavno ga zovem Klintončić. Drži ga Februarac preko cijele godine.

Ljudi provjerite da li su vašoj Maci narasla muda.

JA sam sinoć zalomio do jutra, Maća drobi i nadam se da će uskoro završiti. Dodrobiti.

Ludi jesmo. To svakako. Ni manje ni više. Kako hoćeš. Ostali smo ovdje. Mi smo ostali u Govnima. Evo nas; živi i zdravi, ostarili, zajedno.
Kako ti to izgleda? Čudno, ludo, blesavo? Jako nas zanima. Piši sve što si mislio o nama svih ovih godina. Dobro, loše, srednje, kaj god, samo piši. Sve!

Mi smo ovdje, na drugim adresama u istim stanovima. Svi naši su dobro.
Ja sam ratovao kao što sam i sve drugo radio prije – pravio sam sranja, uglavnom prema nadređenima i tjerao ih do suda. Više sam puta bio zatvaran, tako da me sva Policja poznaje.

Jedno vrijeme smo bili bez teksta. Nadoknaditi ćemo to, obećajemo. Ali samo ako želiš, vidiš mnogo se je ljudi PUNO promjenilo, moramo te upitati, da nisi slučajno pomoslio da su u BL ostali sve go-četnici? Moram te to pitati, svašta se priča. Reci mi da ti to nije nikad palo na pamet.

Ovo piše Mirela, sva rascmizdrena, ko Bajaga, o drugovima, biserima, nekim pticama, pesmama ili pjesmama.
Mirela:
«Da li da ostavim ovaj dio o četnicima?»
Adi:
Nabijem na Quarc sve Srbe, Muslimane i Hrvate, a Stura će skontati da sam prestar za takve redaljke….»
Eto.. duša mi je nekako ostala ista, … dok su granate Tomahavke nadljetale Banjaluku. I baš nisam htjela ostaviti Mamu i Tatu i ovaj jebeni grad, kojeg sam tad toliko mrzila.

Od tvog posljednjeg pisma, od kako smo zagrizli u pošiljku, mi smo se ozbiljno razboljeli od sreće, nekog pozitivnog stresa, ljubavi prema životu, inspiracije. Dobili smo povišenu temperaturu, proljeve i različite vrste ideja… od kojih smo većinu zaboravili. Ja, poput pravog Jarca, skupljam ponešto na papirićima, da ostane i da se ne zaboravi…

Napravili smo veliku Plavu tendu na balkonu, sa ogromnim žutim suncem. S Balkona mašemo Helikopterima koji nas nadljeću… svakodnevno donoseći nove ljude koji se čude: Kakva se ono jedra vijore u Nikole Pašića 76?

Eh, zašto ti ja sve ovo pišem? Pa da se ne uznemiruješ. Tvoje pismo čeka pisce, u hladovini, na ormaru u društvu skriveniih boca vina. Jedne buđave dunje otpale na Starčevici.

Ovogodišnji El Ninjo je stigao do nas, ratniih veterana. Bole nas kosti, koljena, kičme, patrljci. Gospa Veera ima strašne bolove ali svaki dan ide na posao.

Jesam li te utješila? Kao sve ovo je nešto jako važno, a obično.

DA znaš, informacije radi, vratili su se Galebovi na Vrbas. Sedam godina ih nije bilo.
Nemam pojma, ja sam odavde.

Da li će ti se smučiti od još jedne dogodovštine iz Rata? Možda je važnije da znaš da Voda i Boza u Banjaluci nemaju isti ukus, ni miris, ni boje kao prije. Ima blata i zaraze i, kao posljedicu, stomačnih tegoba. Može biti da će ovo biti jedno usrano pismo. Svejedno, mi smo dobili na težini od kako smo tebe pronašli.

Avanti Populli!

POZIV

Da otvorim i ne pomisljam

ni da pokucam

samo prolazim…

sa strpljivoscu vampira

cekam da se pojave vrata

na kojima stoji

dobrodosao povratnice

evo ovdje je hljeb

od tvoga zita jedi

ovdje je voda iz tvog bunara

pij

evo postelja i draga

u svemu po tvojoj mjeri

evo ovdje je tvoj san

koji ce te ponovo pred zoru

pretvoriti u prolaznika

Komentariši

